2012. december 24., hétfő

Diós-mákos zserbó

A nagymamám gyakran sütött nekem gyerekkoromban diós-mákos zserbót. Kedvenc sütijeim egyike és a karácsonyaink elmaradhatatlan része. A bevált recept a következő:

2 deka élesztőt egy csésze tejben 2 kockacukorral felfuttatok. 40 deka lisztet 2 evőkanál cukrot és egy csipet sót összekeverek keverőtálban, majd hozzáadok 20 deka szoba-hőmérsékletű vajat 1 tojást 2 tojás sárgáját és végül a felfuttatott élesztős tejet. Jól összedolgozom és 1 órát kelesztem. A megkelt tésztát 3 részre osztom. Az első adagot kinyújtom majd kivajazott kilisztezett tepsibe teszem. Megkenem sárgabaracklekvárral és megszórom cukorral összekevert dióval. Rányújtom a következő lapot, megkenem sárgabaracklekvárral és rászórom a cukrozott diót. Végül ráteszem a 3. lapot is. Megszurkálom villával és közepes lángon (180 fok) aranybarnára sütöm (kb 25 perc). Hagyom kihűlni. Végül olvasztott csokival bevonom a tetejét.

7 megjegyzés:

  1. Nem ismertem ezt a verziót, de mivel nagy mákimádó vagyok, igencsak kedvemre való! :)
    Békés, Boldog Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Teler-cake, köszönöm, viszont kívánok neked is kellemes ünnepeket :) Ha esetleg kipróbálod ezt a verziót akkor írd meg hogy, hogy ízlett :)

    VálaszTörlés
  3. A zserbót eddig csak diósan sütöttem, de finom lehet ez a változat is!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem a zserbót, de még soha nem csináltam! Nagyon boldog karácsonyt kívánok!!!

    Kricky

    VálaszTörlés
  5. Kricky, köszi :) viszont kívánom!

    VálaszTörlés