2012. június 3., vasárnap

Kastély torta, hintóval, pónival és egy hercegnővel

Nem is olyan rég... (pontosan 2 hete), hogy kastély tortát készítettem... akkor úgy gondoltam hogy egy ideig nem akarok hasonló tortát csinálni...mint már írtam nagyon munkaigényes.. igaz mutatós a végeredmény de mostanában időhiányban szenvedek és ezért jóval kevesebb időt tudok szentelni a hobbimnak. A torta főzött csokikrémmel lett megtöltve. A burkolóanyag unidec volt valamit fondant. A póni farkát fokhagymanyomóval készítettem, a szemét ételfestékkel festettem meg egy vékony ecsettel. A díszek főként fondantból készültek, de némelyik alkotóelem marcipánt is tartalmaz.  A pacit, hercegnőt és hintót már a hét elején megformáztam, hogy legyen ideje megszáradni... aztán az időhiány miatt a "bábúk" festése és az egyéb munka pl a bástya cserepezése eltolódott péntekre. Szerencsére időben kész lettem mindennel.Bőven lenne még mit mesélnem például arról is hogy a hercegnőnek hány feje volt és hogy ezt a fejet is le akartam cserélni mert inkább banyásra sikeredett mint hercegnősre... :S



Én kicsi pónim marcipánból






6 megjegyzés:

  1. Nagyon aprólékosan, szépen kidolgozott kastélytortát készítettél,Bármelyik kislány teljesen oda lenne érte.
    Éppen kastélytorták után nézelődtem,amikor rátaláltam az oldaladra,végig néztem az elejétől a végéig a blogodat,szebbnél-szebb tortákat láttam Nálad és ha nem bánod ezentúl rendszeres olvasód leszek.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm a dicséretet! :) Örülök, hogy rendszeres olvasóm lettél! :)

    VálaszTörlés
  3. de szép alkotás!:)
    megkérdeztem, hogy a kis köves utat és a toronyfalat, milyen technikával/eszközzel csináltad?
    Illetve a csipkés szegélyt?
    Valamint te milyen krémet használtál belülre?
    utolsóként: a tornyot hogyan készítetted; kiszaggadtad vagy másféleképpen is lehet?

    köszönöm a segítséged!:)
    Évi

    VálaszTörlés
  4. bocsi, már látom csokikrém!;)
    utolsó utáni: a fondantot milyen színezővel színezted: por, gél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legtöbb esetben gél ételfestéket használok, de szoktam por állagút is illetve ha airbrush-al festek akkor folyékony ételfesték. Itt gél állagút használtam.

      Törlés
  5. Éva, köszi! A köves utat és a torony falát szilikonmintázóval készítettem. A csipke mintához is van kiszúróm. Csokikrémmel volt megtöltve.
    A torony cukormasszából készült. Egy napig kell szárítani mintázás után. A torony cserepeit kiszaggatás után egyesével "ragasztottam" fel a tölcsérre.

    VálaszTörlés