2011. január 1., szombat

Sütikék....


Szilveszterre sütöttem ezeket a sütiket. VAn benne Néró, hókifli dióval töltve és diós mákos kosárka.

A Néró receptjét egyik barátnőm adta. Ő is a sütigyár.hu lapon találta. Tényleg nagyon fini lett :)  recept itt: http://www.sutigyar.hu/recept/nero

A hókifli és a diós-mákos kosárka tésztája ugyan az a kelt tészta mint amiből a bejglit csinálom. A recept anyukámtól van:

90 deka liszt
30 deka zsír (ettől lesz puha-omlós a tészta)
10 deka porcukor (én többet teszek bele mert nekem nem volt elég édes a tésztája kb. 15 deka)
3 tojás sárgája
2 deka élesztő
fél deci tej és egy ekés cukor kb 2 kávéskanálnyi az élesztő felfuttatásához.

A lisztet a porcukorral összekeverem, az élesztőt a cukorral és a tejjel felfuttatom majd beleöntöm a lisztes keverékbe, hozzáadom a tojás sárgáját és jól  összegyúrom. Pihentetem egy kicsit majd kinyújtom és kiszaggatom majd megtöltöm a dióval vagy mákkal és kifli formára összetekerem. A kosárkához hullámos kerek szaggatóval szaggattam ki a tésztát és mivel nincs kosárka formám így mini muffin sütőbe raktam bele a kiszaggatott tésztát majd megkentem baracklekvárral és ráhalmoztam a tetejére a tejben felfőzött cukros diót vagy mákot. Szív és lepke formájú tésztát tettem a tetejére megkentem tojássárgájával és közepes lángon kisütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése