2013. május 10., péntek

Dobostorta

Lehet, hogy finom a dobostorta de nem is gondoltam volna, hogy ennyire macerás elkészíteni. Kezdjük azzal, hogy egyesével kisütöttem 8 lapot... már itt gyanús lehetett volna a dolog. A krém elkészítése egyszerűbb volt, az íze mennyei volt. Amikor elkészült a krém is akkor a lapok közé töltöttem és sütőkeretbe   betettem még egy kicsit dermedni a hűtőbe. Amikor kellőképp lehűlt akkor a félretett krémet rásimítottam a torta oldalára. Aztán jött a következő akadály... mit nekem karamell... ezerszer csináltam már... na igen. Aztán amikor az elsőt leégettem a második adag kikristályosodott akkor a harmadik adagnak már félve álltam neki. Végül sikerült megcsinálni. Nem lett a legszebb de az íze fenomenális volt. Egy dolog biztos, hogy egy darabig nem készül nálam dobostorta :)

A recept kiskuktától van amiért nagyon hálás vagyok neki :)

Hozzávalók a krémhez:

5 tojás
250 g cukor
rum ízlés szerint
125 g étcsoki
2,25 evőkanál kakaópor
250 g vaj (nem margarin)

Hozzávalók a laphoz:

7 tojás
7 púpos evőkanál liszt
7 púpos evőkanál cukor
csipet só

Hozzávalók a karamellhez:

15 deka cukor
2 tk vaj
2 tk ecet
4 evőkanál víz

8 megjegyzés:

  1. Na, ezt a képet nem mutatom meg apukámnak, mert akkor kénytelen leszek sütni neki egyet! A kedvence... te pedig csodásan tálaltad. Az a jó, ha vastag a karamell réteg, nem?;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, Köszi aranyos vagy! :) Szerintem ízlés kérdése hogy ki hogy szereti rajta a karamell réteget. Emlékszem kiskoromban mindig lepiszkáltam róla mert nem szerettem :)

      Törlés
  2. Szép lett a tortád! Még én sem sütöttem dobost, de majd egyszer megpróbálom:-) a problémák azért vannak, hogy legyen miből tanuljunk. Szerintem lesz még következő is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. HAjniZoli, az íze biztos, hogy kárpótol a vele járó munka miatt! :)

      Törlés
  3. Szép lett! Pedig "csak" egy dobostorta!

    VálaszTörlés